Story

Nieuw gekocht 2-2000

In 1999 had ik een nieuwe ZZR1100 gekocht maar toen ik de schetsen van de ZX12R zag wilde ik hem in het echt zien en dat werd op de motorrai en op de rai was de prijs pas bekend. Ik ben na de rai gelijk naar een dealer gegaan waar ik geregeld kwam en die had een leuke inruil prijs voor mijn 7 maanden oude ZZR waarop ik al gelijk de ZX12R op papier had gekocht en mijn ZZR1100 dus al in 1999 had ingeruild voor de ZX12R die pas begin 2000 geleverd zou gaan worden.

Al die maanden wachten op dit monster duurde wel erg lang

Vanaf de eerste paar meters uit de werkplaats van Motoport Druten had ik een ratel bij de koppeling vandaan. Bij het opkomen van de koppeling ratelde de koppeling behoorlijk en dit gelijk gemeld bij de monteur welke heeft geluisterd en vertelde dat dit zou komen door de vele pk`s !!

Later leek dat er een lager kapot was en na reparatie was het gelukkig over, Kawasaki Nederland heeft me hiervoor destijds leuk gecompenseerd met 2 Vip kaarten voor de superbikes. ( Had 4 weken gereden met die herrie )

In de begin jaren kwam je nogal eens mensen tegen op een Suzuki hayabusa welke niet zo aardig waren of strak op je achterwiel gingen rijden, ben zelfs een keer iemand tegen gekomen in Nijmegen op de Waalkade die recht op me af reed en me een middelvinger gaf. Dit is tegenwoordig gelukkig niet meer zo want de nieuwe motoren zijn allemaal erg snel en de mensen zijn verstandiger geworden. ( ikzelf probeer het ook )

Terugroepactie`s van Kawasaki voor de ZX12R waren voor;

  • Ventielen
  • Benzinetank
  • Bedrading Dynamo ( altijd in de gaten houden zie repair)

 

In 2002 kwam het idee om de 12 te gaan tunen. Op internet vond ik in Nederland 2 wegraceteams in de zijspanklasse van de Meidenberg en team Zanussi.  Uiteindelijk hebben de 2 raceteams en raceteams uit America en zuid Afrika me advies gegeven.

Tot op heden ben ik dik tevreden met de 12 en hoef ik geen andere motor, ik zou ook niet weten wat ik dan moet gaan rijden. Het sleutelen aan de 12 is ook een hobby dus daarvoor hoef ik hem niet weg te doen. Voor speciale kennissen met een ZX12R doe ik het onderhoud nog steeds.

Front, Fuck the Hayabusa