Tuning

foto%20Henk%20Teerink%20ONK%20Hengelo%202007%20(64)

Zanussi Team had betrouwbare blokken

Rond 2002 kwam het idee om de Kawasaki te gaan tunen. Via internet kwam ik in Nederland in contact met 2 wegraceteams in de zijspanklasse wat destijds nog tot 1200cc mocht gebruiken. Met dank aan Team van de Meidenberg en het Zanussi team van Henk Baars. 

20160326_171102

Cilinder opgeboord van 83 naar maximaal 86mm met nieuwe JE pistons

20160326_195237

Met dank aan Brons Revisie 2016

20160326_194546

Nieuwe zuigerveren en pakkingen 2016

Sterke drijfstangen van Carrillo om alles betrouwbaar te houden

 

Grotere RVS in en uitlaat kleppen, Via Roelofs Race service en hun hebben ze er ook in gemaakt.

ds_APE%20Klepgeleiders

Bronzen klepgeleiders van APE links en de originele rechts

20160328_204748

Tornade Race Cams met verstelbare tandwielen van APE en om de timing te waarborgen een vaste kettingspanner van APE

Vd%20Heiden%20Tuning%203_web

Jerry van Heiden Tuning is hier de timing aan het afstellen van de Race Cams

APE%20Cilinderkop%20bouten%20en%20moeren

Sterkere bouten van APE waardoor het aanhaalmoment omhoog kan om de koppakking heel te houden

Muzzy verstelbare ontsteking samen met de Powercommander 3R

20160220_114555

Krukas is gebalanceerd om de balansas te kunnen verwijderen

20160409_143440

Uitlaatbochten omwikkeld met hitteband voor een betere en snellere luchtstroom in de uitlaat

Arrow racing 30% more cooling

30% more cooling en een andere radiateurdop met 1.6 bar

20160409_193332

Race Radiateur en Race Koppeling met originele platen en Muzzy set met extra smeringskanalen

20150718_214852 (2015_11_21 17_36_39 UTC)

Falicon Clutch Basket, deze kan de vele pk`s wel aan ook als er een Turbo op komt